Taktiež skutočnosti rozhodujúce na trvanie nároku na pomoc v hmotnej núdzi, náhradné výživné a štátne sociálne dávky môžu klienti úradu oznamovať (okrem zaslania poštovou prepravou) aj bezkontaktným spôsobom tak ako je uvedené vyššie alebo v nevyhnutných prípadoch telefonicky.
- V prípadoch, keď má úrad k dispozícii bankový účet klienta, resp. člena domácnosti (napr. ak poberateľ pomoci v hmotnej núdzi, resp. spolu posudzovaný člen domácnosti je aj poberateľom prídavku na dieťa, rodičovského príspevku, ktoré sa vyplácajú na bankový účet), úrad poukáže pomoc v hmotnej núdzi na tento bankový účet. Pred poukázaním výplaty na bankový účet člena domácnosti o uvedenom informuje poberateľa hmotnej núdze telefonicky a požiada ho o odsúhlasenie poukázania pomoci v hmotnej núdzi na bankový účet člena domácnosti, o čom vypracuje písomný záznam.
- V prípadoch, keď nemá úrad k dispozícii bankový účet klienta
, úrad telefonicky kontaktuje poberateľa pomoci v hmotnej núdzi s požiadavkou o uvedenie bankového účtu (fyzickej alebo právnickej osoby), na ktorý je možné poukázať pomoc v hmotnej núdzi. S cieľom zabezpečiť adresnosť pomoci v hmotnej núdzi, v nadväznosti na uvedenie bankového účtu klienta, úrad vypracuje žiadosť klienta o zaslanie pomoci v hmotnej núdzi na ním určený bankový účet (vzor v prílohe). V telefonickom rozhovore dohodne spôsob odovzdania predmetnej žiadosti klientovi k podpisu (elektronické zaslanie, prevzatie na recepcii úradu) a následné doručenie tejto žiadosti späť na úrad. V prípadoch, kde je to možné, je uprednostňované predloženie písomných žiadostí v papierovej forme na recepciu úradu. V prípade, ak sa klient nemôže dostaviť na recepciu úradu (napr. z dôvodu karantény), úrad uvedené rieši individuálne, napr. požiada o súčinnosť obecný úrad, ktorý zabezpečí podpis predmetných žiadostí na obecnom úrade a doručí ich na adresu úradu. Úrad k výplate pomoci v hmotnej núdzi akceptuje aj sken týchto žiadostí zaslaných z e-mailovej schránky obecného úradu. O telefonickom rozhovore zamestnanec úradu vypracuje písomný záznam. V prípade, ak by mal úrad podozrenie (hlavne v prípade marginalizovaných skupín obyvateľstva), že majiteľom účtu je napr. úžerník, zváži akou formou poskytne pomoc v hmotnej núdzi ďalej.
V prípadoch, keď sa nepodarí zaslať pomoc v hmotnej núdzi na bankový účet, úrad poskytuje pomoc v hmotnej núdzi prostredníctvom pošty.
Dátum vloženia:
26. 3. 2020 15:17
Dátum poslednej aktualizácie:
30. 3. 2020 8:59